Když jsem do mailu dostal první info o novém Fuelu, byl jsem hodně zvědavý, až si tento nový kousek vyzkouším v praxi. Klasický vývaz, který je již roky odzkoušený, doplnil vývaz přední hrany a to je u Fuela dosti podstatná novinka. A protože jsme si chtěli nový Fuela řádně proklepnou (a to hlavně s ohledem dobře mířených rad nastávajícím majitelům) a v ČR no wind, sbalili jsme saky paky a odfrčeli směr Řecko, kde bych situaci podzimního pojezdu ohodnotil jediným slovem: EVERYDAY!
O vlastnostech s klasickým vývazem už toho bylo napsáno dost a funkčnost tohoto nastavení je vyzkoušena maximálně. Zaměřme se tedy na nové vyvázání přední hrany, které známe např u kitu RPM.
S vývazem přední hrany získal Fuel 2015 celou řadu vylepšených vlastností! Kite získal na výkonu, zvýšila se rychlost ovládání. Je zajímavé, že i když jezdíte kite na novém vývazu, vlastnosti ovládání zůstávají skoro nezměneny. Stále cítíte vyšší tlak na krajích ráhna, ovládání je přesné a intuitivní. Je to i proto, že přední vývaz je bezkladkový a tím pádem bezproblémový. I když to při prvním osahání není moc cítit, obrovsky se zvedl rozsah celého kitu. Perfektně to poznáte na vodě, kdy přitáhnutím depoweru doslova po centimetrech znatelně měníte výkon kitu. Také startování doznalo změny. Kite startuje stejně dobře, jako starší Fuel, zatažením za krajní šňůry, tzv „na ucho“, jen s tím rozdílem, že nyní můžete Fuel 2015 vystartovat bez problémů do okna a nemusíte mít obavy, že vás kite „porve“ po větru. Nic takového nehrozí, kite přebytečný wind vypustí. Další výhodou zvýšeného depoweru je vymizení síly při nepovedených tricích. Po upuštění ráhna již žádný potah při crashi. Kite také díky tomu netrpí při jeho střemhlav letech a následných nárazech při nepovedených tricích.
Stoupavost, i po zvýšení výkonu, zůstala excelentní. To je pro freestylery a vlastně pro všechny skupiny riderů velmi důležitá vlastnost. Není většího utrpení na vodě, než neustálá snaha o nastoupání a udržení výšky. A tím spíše pro ridery, kteří stále něco zkouší a s prubingem nových triků stále odpadávají po větru.
Při tricích nastává to pravé labůžo. Kite má excelentní pop! Což je pro ridery, kteří potřebují více předvídatelného (což je velmi důležité) výkono do svých triků dobrá zpráva. Dostanete se tak při prubingu nových triků více hore a značně se zvyšuje tzv. bungee efekt. Přechyty v HP tricích jsou potom mnohem jednodušší, což se vám potvrdí v daleko vyšší úspěšnosti odjetých triků. Přesnost ovládání s nesporným wake feelingem jsou u nového Fuela stále samozřejmostí.
Značně vzrostl rozsah kitu, což znamená jediné. Netřeba již armádu všech velikostí kitů. Lehce si vystačíte se dvěma velikostma, protože možnosti nastavení do různých větrných podmínek je opravdu mnoho. To jistě přiláká i příznivce Fuela, kteří se do dnešní doby kitu tak trochu „báli“. Dnes už nemusí. Kite je naprosto „user friendly“, zvládne jej naprosto každý a co je další důležitá věc, kite, díky velkému rozsahu, v klidu zvládnete i ve vlnách, kde potřebujete přebytečný vítr občas „vypustit“.
Hlavní vylepšení a vlastnosti:
- Zvýšení rozsahu
- Zvýšení výkonu
- Mega pop
- Více síly do triku
- Jednodušší přechyty při HP tricích
- Velká stoupavost
- Jednodušší startovatelnost a to i na pláži při samostartu
- Mnoho možností nastavení
- Odolnost
- Možnost volby druhu vývazu
Ocenili jsme též novou leash, která byla prodloužena a osazena novýma odolnýma karabinama, které jsme řádně otestovali. Žádný problém, vše vydrželo.
A pokud by vám nový vývaz přece jen neseděl (což ale nepřepokládám), můžete využít vyvázání „po staru“. Žádný problém. Two in one v tomto případě funguje naprosto famózně.
A protože kecy zůstanou zase jenom kecama, kite Slingshot Fuel 2016 bude k dispozici k praktickému odzkoušení klasicky na MKB na Nových Mlýnech a určitě se za vámi s novým Fuelem podíváme i na ostatní frekventované české a slovenské vody. Nebojte se nás oslovit, pokud budete mít zájem si nový FUEL 2016 projet. Je to fakt zážitek!